Thursday, August 6, 2009

KISAH PEMBURU HANTU

Pemburu Hantu memaparkan kesungguhan tiga anak muda mencabar keberanian membuktikan kewujudan entiti paranormal di sesebuah tempat.

Mereka terdiri daripada Hairi Shahrizal Mustafa, 25, Iskandar Ishak, 28, dan Anis Azman, 18.

Berbekalkan komputer riba, peralatan perakam audio dan visual, kamera litar tertutup (CCTV) serta pelbagai gajet berteknologi tinggi, ketiga-tiga mereka membuat kajian serta menganalisa kehadiran entiti dalam episod berlainan setiap minggu.

Menurut Pengurus Saluran Ria, Khairul Mizan Shagul, tujuan rancangan itu diterbitkan ialah untuk memberi maklumat kepada masyarakat mengenai kewujudan entiti di tempat yang diadukan selain membawa pengetahuan berguna kepada peminat setia saluran Ria berhubung peralatan moden yang boleh digunakan.

"Pemburu Hantu adalah rancangan yang membuktikan tentang kewujudan aktiviti paranormal menerusi analisa, kaji selidik serta sejarah tempat yang dipaparkan selain paparan menggunakan alatan yang disediakan dan bukannya untuk menangkap entiti yang berjaya dikesan.

"Kisah-kisah yang diberikan oleh pengadu akan dijadikan jalan cerita utama paparan Pemburu Hantu pada setiap minggu. Lebih banyak aduan yang kami terima maka lebih baiklah laporan kami setiap minggu," katanya.

No comments:

Post a Comment

related post

Related Posts with Thumbnails

Post Melalui Email PERCUMA!

Jika anda tidak mahu ketinggalan post di blog ini, anda boleh melanggan terus ke mailbox email anda :

Masukkan Email anda di sini:

Delivered by gadis-comel