Wednesday, February 25, 2009

RAhSia MeNJaNa DUit MeLALui InTerNEt


Di sini saya ingin berkongsi sedikit tentang bagaimana kita mahu menjana wang melalui internet. Banyak orang yang tertanya2, bagaimana caranya untuk memfaatkan internet di samping mendapat info tambahan.

Biar saya beritahu anda 1 rahsia tentang menjana duit melalui internet. Tidak seperti membuat blog di mana anda akan di bayar HANYA apabila iklan berjaya untuk di letakkan ke blog anda.Saya percaya, sekurang2nya anda memerlukan masa paling kurang 1 tahun untuk mendapat kepercayaan dari ADVERTISER untuk meletakkan iklannya pada blog anda.

Satu cara yang best untuk buat duit adalah melalui Triond.com.
Anda boleh register secara FREE di sini dan apa yang anda perlu buat adalah hanya menulis apa2 saja artikel dalam bahasa inggeris dan submit. Tetapi artikel anda mesti lah original, kalau tak dorang akan reject lagi2 kalau yang cuba nak copy paste melalui internet, memang kena reject awal2 la.

Dan apabila anda sudah submit artikel, ianya akan di nilai dan seterusnya di letakkan di mana2 website yang sesuai. Apabila sahaja artikel anda dibaca, anda akan start mendapat ganjarannya. Lagi banyak orang view, lagi banyak la anda di bayar. Anda akan di bayar dalam USD dan boleh mendapatkan bayaran melalui check ataupun PayPal.

Untuk pengetahuan korang, saya telah pun menghantar 4 ke 5 artikel. Dan dalam masa yang singkat saja saya telah memperolehi USD 0.20. Hehe jadi la tu. Harap korang view la artikel saya tu banyak2 kali, boleh saya dapat lagi banyak. Cuba korang bayangkan, meskipun korang duduk saja, kalau ada orang view, korang akan dapat duit, tak kira la tahun depan ke tahun 2011 ke. Silap2, saya terlupa langsung yang saya ada menulis artikel, tau2 saja bila cek balik, duit dah ribu2 USD dah (impian..haha)

Gambar atas: Wang yang telah saya peroleh.

Jadi kesimpulannya, bagi sesiapa yang ingin mengikuti jejak langkah saja boleh la. Ilmu itu dikongsi bersama. Tulis blog lama o0o nak dapat duit, tulis artikel ni kejap je duit boleh masuk. Saya tulis artikel pendek je, entry ni lagi 5 kali ganda panjangya,pendek tu pun dapat 20sen USD.

Sekian saja dari saya. Oh yaa, sila lawati artikel saya di sini. (hehe,sempat gak promote tu)


Okla, nanti ape2 update saya bagitau ya. Siapa2 nak duit lebih boleh contact saya.
P/S : tunggu saya kaya dulu la kan. hehe.

3 comments:

  1. boleh buktikan pembayaran atau account bank dimasukkan duit?

    ReplyDelete
  2. terima kasih atas info ni.
    good news!
    u rock!
    nak try gak

    ReplyDelete
  3. hmp nak duit cepat join man telo punya skim la

    cepat dpt duit o tak payah tunggu lama lama ada modal jalan , so pada yang da pencen duit epf banyak ni mari la masuk same same kita kaya

    ReplyDelete

related post

Related Posts with Thumbnails

Post Melalui Email PERCUMA!

Jika anda tidak mahu ketinggalan post di blog ini, anda boleh melanggan terus ke mailbox email anda :

Masukkan Email anda di sini:

Delivered by gadis-comel